2013. augusztus 29., csütörtök

Tanuljunk olaszul! I.

Ez a cikk arról fog szólni hogy együtt ( természetesen csak akit érdekel ) megtanultok velem együtt olaszul. Sajnos az iskolában ahol tanulok nem foglalkoznak az olasszal pedig ez a nyelv az egyik legnagyobb álmom. Ezenkívül még imádom a franciát és a spanyolt. Inkább az ilyen ritmusosabb különlegesebb nyelvekért vagyok oda. :) Hát ti? 
Az első részben, megtanulunk pár egyszerű üdvözlő szöveget. Sok sikert! 

Hello - Ciao
Hogy vagy? - Come stai ?
Én köszönöm, jól. - Sto bene, grazie
Nem jól, köszönöm. - Non sto bene, grazie
Mi a neved? - Come ti chiami? 
A nevem ... - Mi chiamo....
Talákozunk később - Ci vediamo dopo
Goodbye - Arrivederci
Örülök hogy találkoztunk - Piacere di conoscerti 
Hogy vagy? -  E tu?
Sok szerencsét - Buona fortuna
Vigyázz - Stammi bene
Az már jó ideje hogy ... E'da un po di tempo che...
Beszélsz angolul? - Parli inglese?
Én egy kicsit beszélek olaszul - So parlare un po' in italiano
Nem beszélek olaszul - Non so parlare italiano
Én származom ( ország ) ....  - Sono di... / Sono ....
Hány éves vagy? - Quanti anni hai? 
Én ( 30 ) éves nagyok - Ho ( trenta ) anni

Nos az első részben ennyi lett volna, de a második részben már párbeszédekkel fogunk ismerkedni. Remélem tetszik! Oh és ha szeretnéd a kiejtését is gyakorolni akkor írd be a google fordítóba és ott megtudod hallgatni egyszerűen. Jó gyakorlást és sok sikert! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése